Vil du sjekke fakturaene dine fra Flå kommune selv eller søke om betalingsutsettelse av en regning?
Dette kan du enkelt gjøre selv ved å logge deg inn på "mine fakturaer"
Du kan se hva som er betalt og hva som er ubetalt. Du kan også skrive ut fakturaene.
Filmene under gir deg god innføring i hvordan du går frem for å se dine fakturaer eller søke om betalingsutsettelse.
Film: Innbyggerinnsyn
Beskrivelse til veiledningsfilmen om mine fakturaer
Logg inn via ID-porten for å se dine fakturaer, historikk over betalte fakturaer eller se alle fakturaer. Ved pålogging er det alltid ubetalte fakturaer som vises. Nyeste faktura ligger øverst i listen. Forfallsdato eldre enn dagens dato vises med rød skrift.
For å se selve fakturaen kan du klikke på ikonet helt til høyre på fakturalinjen.
Hvis du klikker på profilen din øverst i høyre hjørne, kan du korrigere opplysningene dine.
Tjenesten gjelder privatpersoner med fødselsnummer.
(Firma med organisasjonsnummer kan kontakte kommunen enten på telefon eller epost)
Betalingsutsettelse
Dersom du har behov for betalingsutsettelse, må det søkes før forfallsdato.
Film: Betalingsutsettelse
Beskrivelse til veiledningsfilmen for å søke om betalingsutsettelse:
Du kan søke om automatisk betalingsutsettelse på en faktura. Fakturaen må ikke ha forfalt. Trykk på knappen «Betalingsutsettelse», som du finner i detaljbildet under mine fakturaer. Svar «Ja» i dialogboksen som dukker opp. Etter at forfallsdatoen er utsatt, blir ny forfallsdato markert med en stjerne. Det er kun mulig å søke om betalingsutsettelse en gang pr faktura.
Du kan få betalingsutsettelse i inntil 21 dager.
Har du behov for betalingsutsettelse ut over dette, kan du søke ved å sende e-post til epost til økonomiavdelingen.