Konsulent økonomi
Personal, økonomi og fellestjenester (PØF) søker nå en erstatter for vår svært kompetente medarbeider som fra høsten av ønsker å fratre med pensjon. PØF har mange fagområder og 15 ansatte, og organisert med kommunalsjef HR som leder. I denne rollen vil det være et tett samarbeid med økonomisjef som også vil være faglig ansvarlig. Arbeidet hos oss dekker oppgaver på tvers og inn i alle våre øvrige tjenester som teknisk, helse- og omsorg og oppvekst.
Flå kommune har ledig en fast 100 % stilling som økonomi konsulent . Er du løsningsorientert, framoverlent og ønsker stor variasjon i arbeidsoppgaver, og i tillegg kan bidra positivt inn i arbeidsmiljøet? Da kan du være rett person til å fylle stillingen som konsulent innenfor økonomi hos oss.
Ansvarsområder:
- Regnskap
- Fakturering av husleier, brukerbetalinger mm
- Grunnlag for fakturering av kommunale avgifter
- Systemansvar for økonomisystemer kommunen bruker
- Deltakelse i de regionale faggruppene regnskap, fakturering og kommunale avgifter
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning innen økonomi
- Erfaring med regnskapsarbeid
- Kjennskap til Komtek og andre økonomisystemer
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- God digital forståelse og erfaring med digitale hjelpemidler / systemer
- God fremstillingsevne på norsk – skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Jobbe godt selvstendig, men også evne å jobbe i team og på tvers av fagområder.
- Være strukturert og pliktoppfyllende
- Være løsningsorientert og serviceinnstilt
- Være fleksibel og åpen for endring, utvikling og nye oppgaver
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
Relevant erfaring innen ansvarsområdene kan vektes på linje med formell utdanning. Personlige egenskaper tillegges vekt.
Vi tilbyr:
- Trivelig arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
- Faglige utfordringer og stor variasjon i oppgaver
- Opplæring og utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Gode forsikrings- og pensjonsordning, hhv i Gjensidige og Kommunal Landspensjonskasse
- Lønn etter kompetanse og erfaring
- «Flåpakka» – Varierte og gode tilbud til innbyggere og ansatte
Kontaktinfo:
Kommunalsjef HR Britt H. Thalerud, mobil 90 68 14 58,
e-post britt.thalerud@flaa.kommune.no eller
økonomisjef Erling Glesne, mobil 95 88 66 24,
e-post erling.glesne@flaa.kommune.no
Søknadsfrist: 2. mai 2025
Søknad med CV sendes til postmottak@flaa.kommune.no og merkes "Søknad stilling økonomi konsulent".
Aktuelle referanser og dokumentasjon i form av vitnemål og attester tas med til evt. intervju.
Sommervikarer 2025 - Helse og omsorg
Vi søker engasjerte ferievikarer til institusjonstjenesten og hjemmetjenesten.
Vi søker etter helsefagarbeidere, helsefag-elever og medisin-/syke-/vernepleierstudenter, pensjonister til å jobbe i vår virksomhet i sommer. Assistenter med relevant erfaring vil også bli vurdert.
Vi tilbyr sommervikariater fra uke 25 til og med uke 32.
Er du på utkikk etter en utfordrende, lærerik og spennende sommerjobb? Da kan du være den vi er ute etter! Vi er stolte av de tjenester vi tilbyr og har høy trivsel blant våre ansatte.
Vi yter tjenester til hjemmeboende og pasienter på institusjon, og våre ansatte arbeider integrert. Vår målsetning er at våre brukere skal oppleve gode og kvalitative tjenester. Dette gir brukerne mulighet til å bo hjemme på en trygg måte hele livet. Hverdagsmestring benyttes som arbeidsmetode og vi gir tjenester til brukere i alle aldersgrupper, og med ulike helseutfordringer. Dette krever individuelt tilpassede tjenester som kontinuerlig er i utvikling.
Vi kan tilrettelegge med fleksibel turnus, og være behjelpelige med bosted.
I tillegg tilbyr vi følgende bonusordning:
- Gjelder for 1. års syke- /vernepleierstudenter, sykepleierstudenter 4 årig. løp og helsefagarbeidere som gjennomfører og består legemiddelhåndteringskurs for helsefagarbeidere kr. 15.000, - i bonusutbetaling. For arbeid i 5 uker i sommerturnusperioden uke 25 -32 som en engangsutbetaling etter arbeidsperioden. Utbetaling fordrer faktisk avviklet jobbing i perioden.
- Gjelder for 2. års syke- /vernepleierstudenter med bestått medikamenteksamen - kr. 15.000, - i bonusutbetaling for arbeid i 5 uker som en engangsutbetaling etter arbeidsperioden. Utbetaling fordrer faktisk avviklet jobbing i perioden.
Arbeidsoppgaver:
- Pasient og pårørendeoppfølging
- Stell og pleie
- Tverrfagligarbeid
- Legemiddelhåndtering (for deg som har legemiddelkurs)
- Dokumentasjon
Personlige egenskaper:
- Evne til å samarbeide i team
- Fleksibel
- Evne til å jobbe selvstendig
- Evne til å ta initiativ
- Gode kommunikasjonsevner
- Fordel med førerkort klasse B,
- IT-kunnskaper
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt.
Vi kan tilby:
- Trivelig arbeidsmiljø og faglig høy standard i helse- og omsorgstjenesten.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP
- Godt og utviklende arbeidsmiljø
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved:
Anette Heiplass, områdeleder tlf. 95 93 44 76
Kari Stillingen Kvarve, områdeleder tlf. 41 41 07 73
Ansettelse:
Ansettelse skjer i.h.t gjeldende lov- og avtaleverk.
Lønn etter ansiennitet og kvalifikasjoner.
Gyldig politiattest ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før oppstart
Søknad:
Søknad med CV, bekreftede vitnemål og attester sendes til: Postmottak@flaa.kommune.no eller
Flå kommune, Sentrumsvegen 24, 3539 Flå.
Søknadsfrist: 31.05.2025.
Søknadene vil bli behandlet fortløpende fram til søknadsfristens utløp
Tilkallingsvikarer - Barnehage, skole og SFO
Vil du være med på laget?
Oppvekstsektoren i Flå kommune har jevnlig behov for flere tilkallingsvikarer i barnehagen, skolen og SFO.
Vi søker deg som er positiv, har pågangsmot, viser omsorg og har lyst til å jobbe med barn og unge. Det er ingen krav om formell utdanning, men det er en fordel om du er pedagog, har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider eller har erfaring fra arbeid i barnehage, skole eller SFO.
Vi kan love deg en arbeidshverdag med spennende og varierte arbeidsoppgaver og mye latter, smil og glede.
Lønn etter avtale og den er timebasert. Arbeidsforholdet er regulert av hovedtariffavtalen. Dersom det blir inngått avtale om å være tilkallingsvikar, må det legges fram godkjent politiattest.
Er dette noe du kan tenke deg eller som kan passe for noen du kjenner?
Ta kontakt med oss:
- Flå barnehage - Styrer Inger Iren Listøen tlf. 95752788
- Flå skole – Rektor Guro Bottolfs Thalerud, tlf. 48042845
Eller
- Oppvekstsjef - Anita Juul Storeli, tlf. 90665135
Nøl ikke med å søke - vi vil ha deg med på laget!
Søknader sendes postmottak@flaa.kommune.no og merkes tilkallingsvikar i oppvekst Flå kommune.
Søknadsfrist: Søknader blir behandlet fortløpende.
Vil du være fritidskontakt?
Flå kommune har behov for personer som ønsker å være fritidskontakt (støttekontakt).
Kommunen trenger fritidskontakter til personer i alle aldre, både barn og voksne.
Den viktigste oppgaven er oftest å hjelpe andre til en mer meningsfull fritid gjennom sosialt samvær og fritidsaktiviteter. Innholdet avtales med den enkelte fritidskontakt og bruker.
En fritidskontakt må:
- Være over 18 år
- Være interessert i å arbeide med mennesker.
- Være stabil og pålitelig.
- Kunne samarbeide og sette grenser.
Det er en fordel å disponere bil.
Fritidskontakter må levere politiattest.
Fritidskontakter lønnes etter veiledende satser fra KS og får dekket kjøreutgifter og utgifter i forbindelse med utøvelse av oppdraget.
Er dette noe du kunne tenke deg?
Ta kontakt med:
Kari Ribberud
Saksbehandler Helse og omsorg
Tlf: 90364999